TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Innowacje Perspektywa społeczno-kulturowa autor: Zdun Magdalena
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,50 zł
  • Od 12,50 zł
  • Od 11,00 zł
  • Od 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Innowacje Perspektywa społeczno-kulturowa

Wersja papierowa
Wydawnictwo: KUL Lublin
ISBN: 978-83-8061-249-5
Format: 17x24cm
Liczba stron: 240
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
37,00 zł 34,00 zł

Niniejsza książka podzielona została na cztery rozdziały. W pierwszym z nich analiza innowacyjności zostanie wpisana w kontekst historyczny. Tym samym novum stanie się bohaterem poszczególnych okresów i epok historycznych, a innowacyjność - wyrazem i odbiciem światopoglądowych wymogów czasów, w których się pojawia. Innowacyjność przemierza tu drogę od Aleksandryjskiego Muzeum, poprzez klasztor w Clairvaux i Nową Atlantydę do XIX-wiecznych manufaktur i fabryki Forda.
W rozdziale drugim innowacyjność analizowana będzie na gruncie teorii socjologicznej. Kategoria innowacyjności zostanie przedstawiona zarówno w odniesieniu do teorii właściwej badaczom zorientowanym gospodarczo (Joseph Schumpeter, Max Weber czy Werener Sombart), jak i stanie się przedmiotem dociekań antropologicznych i kulturowych. Nade wszystko jednak wykazany zostanie związek między zinternalizowanymi wartościami i innowacyjnym zaangażowaniem człowieka.
Z kolei w następnym rozdziale przedmiotem analizy będą same innowacje. Ujęte one zostaną tak w kontekście teorii ekonomicznej, jak i przez pryzmat prakseologii, teorii racjonalnego wyboru i koncepcji antropologicznej. W ten też sposób dochodzi do przejścia od gospodarki do społeczeństwa i od produkcji do potrzeb, w konsekwencji czego innowacja zostaje społecznie zakorzeniona.
Rozdział czwarty w całości poświęcony będzie omówieniu zasady dyfuzji innowacji. Rozpowszechnianie się innowacji będzie dyskutowane zarówno w odwołaniu do bogatej tradycji badawczej w tym zakresie, jak i w odniesieniu do współczesnych uwarunkowań modelujących proces dyfuzyjny. Globalizacja,
ponowoczesność i transformacja systemowa to z kolei konteksty interpretacyjne
analizowanego tu zjawiska.
Nadrzędnym celem pracy - powtórzmy raz jeszcze - jest wskazanie na kulturowe i społeczne uwarunkowania innowacyjności. Oznacza to, że wyjaśnienie dla innowacyjnej aktywności człowieka będzie poszukiwane w obrębie dominujących idei, wartości, czy inaczej: imperatywów kulturowych. Niech tak zdefiniowany cel stanie się równocześnie sposobem na społeczne uwikłanie technologicznego nowatorstwa i metodą na zatarcie ostrej granicy między światem techniki i światem kultury.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa P.H. Kowalska akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier