TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Kompetencje twórcze w dorosłości autor: Wróblewska Monika
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,50 zł
  • Od 12,50 zł
  • Od 11,00 zł
  • Od 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Kompetencje twórcze w dorosłości

Wersja papierowa
Wydawnictwo: Trans Humana
ISBN: 978-83-64817-01-4
Format: 16,5x23,5cm
Liczba stron: 340
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
42,00 zł 38,60 zł

Spis treści
Wprowadzenie 13
ROZDZIAŁ 1
Teoretyczny kontekst budowania koncepcji twórczych kompetencji.
Źródła inspiracji 23
1.1. Istota i różne aspekty kompetencji 24
1.2. Uwarunkowania rozwoju twórczych kompetencji - próba konceptualizacji
problemu 31
1.3. Wewnętrzny potencjał podmiotu jako kontekst rozwoju twórczych
kompetencji 41
1.4. Aktywność twórcza jako obszar ujawnia się kompetencji (aspekt
procesualny) 59
1.5. Podmiotowe cechy twórcze wyznacznikami twórczych kompetencji
(aspekt personologiczny) 69
1.6. Zdolność transgresji jako wyznacznik twórczych kompetencji (aspekt
personologiczny) 90
1.7. Doświadczenie życiowe (biograficzne) - indywidualny kontekst ujmowania
twórczych kompetencji 106
1.8. Pozytywna perspektywa człowieka i jakości życia - jako kontekst
rozwoju twórczych kompetencji 114
ROZDZIAŁ 2
Kompetencje twórcze w dorosłości. Badania własne 133
2.1. Założenia i cele badań 133
2.2. Problemy pracy, hipotezy badawcze 136
2.3. Metodologia badań 139
2.3.1. Kwestionariusz Twórczego Zachowania KAN H S. Popka 140
2.3.2. Skala do Pomiaru Transgresji (STr) R. Studenskiego 142
2.3.3. Kwestionariusze „Poczucie ważności potrzeb” i „Poczucie zaspokojenia
potrzeb” 144
2.3.4. Technika projekcyjna Test Zdań Niedokończonych J. W. Curtisa 145
2.4. Procedura badań i charakterystyka osób badanych 146
2.5. Statystyczne opracowanie wyników badań 147
ROZDZIAŁ 3
Kompetencje twórcze w dorosłości - empiryczna weryfikacja modelu 151
3.1. Kompetencje twórcze - statystyki opisowe 151
3.1.1. Poziom podmiotowych cech twórczych 151
3.1.2. Poziom gotowości do podejmowania zachowań transgresyjnych 156
3.1.3. Czynniki (wymiary) transgresji 157
3.1.4. Podsumowanie 163
3.2. Kompetencje twórcze jako aktywność podmiotowo-sprawcza 163
3.2.1. Struktura wymiaru Konformizm - Nonkonformizm 163
3.2.2. Struktura czynnikowa skali Konformizm 164
3.2.3. Struktura czynnikowa skali Nonkonformizm 170
3.2.4. Podsumowanie 174
3.3. Transgresyjne i twórcze uwarunkowania samo(realizacji) podmiotowego
potencjału 178
3.3.1. Działania transgresyjne z udziałem czynników 178
3.3.2. Związek podmiotowego nonkonformizmu z zachowaniami
transgresyjnymi 185
3.3.3. Związek podmiotowych cech twórczych z mechanizmem zachowań
transgresyjnych 191
3.3.4. Podsumowanie 196
3.4. Obszary satysfakcji życiowej w dorosłości. Poczucie ważności i stopień
zaspokojenia potrzeb 198
3.4.1. Obszary satysfakcji życiowej w dorosłości 199
3.4.2. Poczucie ważności i stopień zaspokojenia potrzeb w dorosłości 200
3.4.3. Wiek a wskaźniki ważności potrzeb 202
3.5. Podmiotowe cechy twórcze i zachowania transgresyjne a ocena zadowolenia
z życia 203
3.5.1. Poziom podmiotowych cech twórczych a ocena zadowolenia
z życia 203
3.5.2. Poziom zachowań transgresyjnych a ocena zadowolenia z życia 208
3.5.3. Poczucie zadowolenia z życia a poziom zachowań transgresyjnych
i twórczych 212
3.5.4. Podsumowanie 214
ROZDZIAŁ 4
Kompetencje twórcze a organizacja i interpretacja doświadczenia indywidualnego
218
4.1. Intelektualne i doświadczeniowe systemy wiedzy 219
4.2. Emocjonalne mechanizmy kodowania wiedzy 220
4.3. Interakcyjne przetwarzanie emocjonalne 221
4.4. Mechanizm projekcji jako źródło wiedzy o emocjach 223
4.5. Organizowanie i interpretacja doświadczenia indywidualnego 226
4.6. Nadawanie znaczeń doświadczeniom osobistym i społecznym 227
4.6.1. Kategoria (I): Obrazy dzieciństwa 229
4.6.2. Kategoria (II): Wątki tematyczne 231
4.6.3. Kategoria (III): Doświadczenia osobiste (intrapersonalne)/
/Odniesienia do Ja 234
4.7. Charakterystyczne przystosowania emocjonalne 237
4.7.1. Kategoria (IV): Emocje pozytywne 237
4.7.2. Kategoria (V): Emocje negatywne 238
4.7.3. Kategoria (VI): Emocje refleksyjne 240
4.7.4. Kategoria (VII): Emocje transgresyjne 242
4.8. Poziom podmiotowych cech twórczych a transgresje ku sobie/transgresje
ku innym 243
4.8.1. Kategoria (VIII): Transgresje wspomagające zachowania twórcze
(samorealizacja/aktualizowanie posiadanych potencjałów) 244
4.8.2. Kategoria (IX): Transgresje prowadzące do „alienacji ja ” 245
4.9. Poziom podmiotowych cech twórczych a transgresje konstruktywne 246
4.9.1. Kategoria (X): Przekraczanie Ja/Umacnianie Ja 248
4.10. Poziom podmiotowych cech twórczych a transgresje niekonstruktywne
252
4.10.1. Kategoria (XI): Transgresje niekonstruktywne 252
4-ii. Podsumowanie 257
ROZDZIAŁ 5
Podsumowanie wyników badań i implikacje 261
5-1. Wyniki badań i dyskusja 263
5.2. Rozwijanie kompetencji twórczych - implikacje teoretyczne i praktyczne
275
5.3. Kilka refleksji końcowych 290
Bibliografia
s u m m a r y : Creative competencies in adulthood
Indeks obiektów graficznych
Indeks osobowy
Indeks terminów

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa P.H. Kowalska akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier