TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Wybrane problemy rozwoju turystyki autor: Balińska Agata, Sieczko Anna, Zawadka Jan
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,50 zł
  • Od 12,50 zł
  • Od 11,00 zł
  • Od 15,50 zł
  • 0,00 zł
  • Od 9,90 zł
  • Od 11,00 zł
  • 0,00 zł
  • Od 6,90
  • Od 9,90

Wybrane problemy rozwoju turystyki

Wersja papierowa
Wydawnictwo: SGGW
ISBN: 978-83-7583-545-8
Format: 17x24cm
Liczba stron: 164
Oprawa: Miękka
Wydanie: 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
32,20 zł 29,60 zł

Spis treści
Zagadnienia wstępne ........................................................................................ 5
Rozdział 1. Turystyka jako wielowymiarowe zjawisko i jako przedmiot badań
naukowych ..................................................................................... 7
1.1. Interdyscyplinarny charakter badań nad turystyką ............................... 7
1.2. Rodzaje turystyki i kryteria ich wyodrębniania .................................... 11
1.3. Tendencje zmian w turystyce ................................................................ 41
Rozdział 2. Funkcje turystyki .......................................................................... 45
2.1. Społeczno-kulturowe i edukacyjne funkcje turystyki ........................... 46
2.2. Gospodarcze znaczenie turystyki ......................................................... 52
2.2.1. Udział turystyki w tworzeniu PKB ............................................. 52
2.2.2. Rola turystyki w aktywizacji gospodarczej regionów ................ 53
2.2.3. Redystrybucja dochodu .............................................................. 55
2.2.4. Wpływy i wydatki na turystykę .................................................. 56
2.3. Przestrzenno-środowiskowe funkcje turystyki ..................................... 59
Rozdział 3. Rynek turystyczny i jego specyfi ka .............................................. 62
3.1. Popyt turystyczny ................................................................................. 64
3.1.1. Rodzaje popytu turystycznego ................................................... 66
3.1.2. Wielkość i charakter popytu turystycznego w Polsce
w świetle badań Instytutu Turystyki .......................................... 68
3.2. Podaż turystyczna – cechy charakterystyczne i sposoby pomiaru ....... 69
3.3. Produkt turystyczny – istota, struktura i rodzaje .................................. 73
3.3.1. Walory turystyczne ..................................................................... 75
3.3.2. Infrastruktura turystyczna i jej rozwój w Polsce ........................ 78
3.3.3. Pozostałe komponenty produktu turystycznego ......................... 100
3.3.4. Struktura produktu turystycznego ............................................... 100
3.3.5. Rodzaje produktów turystycznych i ich specyfi ka ...................... 102
3.4. Innowacje na rynku turystycznym ......................................................... 106
Rozdział 4. Wybrane czynniki rozwoju turystyki ........................................... 113
4.1. Czynniki ekonomiczne .......................................................................... 113
4.2. Urbanizacja ............................................................................................ 115
4.3. Czas wolny ............................................................................................. 116
4.4. Motywy turystyczne .............................................................................. 117
4.5. Atrakcyjność turystyczna regionu .......................................................... 120
4.6. Polityka turystyczna ............................................................................... 121
4.7. Instytucjonalne czynniki rozwoju turystyki ........................................... 126
4.8. Rozwój systemów komunikacyjnych .................................................... 131
4.9. Pozostałe czynniki rozwoju turystyki .................................................... 131
Rozdział 5. Doradztwo w turystyce .................................................................. 133
5.1. Przesłanki rozwoju działalności doradczej ............................................ 133
5.2. Poradoznawstwo .................................................................................... 135
5.3. Doradztwo turystyczne – próba defi nicji ............................................... 137
5.4. Wyzwania stojące przed doradztwem turystycznym ............................. 139
5.5. Nowoczesne technologie informacyjne w doradztwie turystycznym ... 142
5.6. Zawód – doradca .................................................................................... 145
Podsumowanie .................................................................................................... 150
Literatura ............................................................................................................ 151
Aneks ................................................................................................................... 162

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa P.H. Kowalska akceptuje płatności: